JavaScript Menu by Deluxe-Menu.com
     
fr  nl |  A A A
header
zoeken  »
  Informatiecampagne Letsgo  
     
Kostprijsindex expeditiesector
Conjunctuurrapport
Studies
xDoss
Informatiecampagne Letsgo

Sinds een aantal jaren voert het BITO een informatiecampagne over de sector transport en logistiek.

Het doel van deze campagne (mede gefinancierd door Logos, het SFTL - Sociaal Fonds voor Transport en Logistiek - en het ITLB - Instituut wegTransport & Logistiek België) bestaat erin om in de eerste plaats zoveel mogelijk jongeren en werkzoekenden te informeren over de brede waaier aan tewerkstellingsmogelijkheden en opleidingen toe naar de sector toe leiden.

In de tweede plaats werden VDAB, FOREM, CLB’s, scholen en leerkrachten geïnformeerd o.a. via een ‘road show’, bezoeken aan bedrijven, enz.

Hiervoor werden een aantal communicatiemiddelen ontwikkeld :
  • een ’magazine’ waarin een aantal beroepen uit de sector op een vlotte, jeugdige manier worden voorgesteld;
  • een ‘pedagogische brochure’ die in de lessen van het secundair onderwijs ingepast kan worden;
  • een film (9 minuten) waarbij de sector aan 2 jongen mensen voorgesteld wordt;
  • affiches met verwijzing naar de website;
  • de website www.letsgo.be. Deze website geeft vooral een overzicht van de opleidingsmogelijkheden.
Het magazine, de pedagogische brochure, de film en de affiche worden gratis bezorgd aan scholen en leerkrachten.
De website kent elk jaar meer dan 30.000 bezoekers.



U kan de films online bekijken op "youtube" :

Nederlandse versie
Franstalige versie
Duitstalige versie

 
     
 
mailprint this pagesitemaprss
undercast graphic & webdesign